Dažymo seka pradedantiesiems

Paskelbė admin 2015/03/30 1 Komentaras (-ai) Patarimai,

Įžanga

 

Šiame straipsnyje bus pateikti bendri patarimai pradedantiesiems modeliuotojams apie įvairius dažymo ir sendinimo metodus, jų seką. Šie metodai taikomi modeliams, kurie turi ne blizgų paviršių. Tai karinės transporto priemonės, orlaiviai, laivai ir kai kurios mokslinės fantastikos tematikos objektai. Blizgių paviršių dažymas, pavyzdžiui automobilių modelių, yra skirtingas.

 

Šiek tiek istorijos

 

Jau praėjo tos dienos, kai taikant vieną monotonišką sluoksnį dažais buvo laikoma gera apdaila modeliavimo pasaulyje. Padengiant modelį spalva, kuri atitinka originalų objektą, gali sukurti vazdą, kuris yra "techniškai" tikslus, bet jis nebus realus. Be to, tai bus dažymo rezultatas, kuris yra nuobodus, negyvas ir atrodys, kaip koks žaislas, nupirktas parduotuvėje.

Per dešimtmečius modeliavimo bendruomenė sukūrė daugelį dažymo ir sendinimo būdų, kurie pakėlė geriausius modelius iki meno kūrinių lygmenį. Buvo atrasta, kad geriausi rezultatai pasiekiami taikant daug permatomų dažų sluoksnių, kurie sukuria realumo ir įdomumo įvaizdį.

Dalis šio dažymo proceso leidžia imituoti šviesą ir šešėlius, kurie krenta ant objekto ir dalis prisideda prie modelio sendinimo - tai atmosferos veiksniai, kurie veikia objektą realiai diena iš dienos. Svarbiausias elementas yra grynai meniškumas - pridedant spalvas, šėšėlius ir tekstūras, jūsų modelis atrodys nenuobodus, išskirtinis, gyvas.

Šie dažymo procesai gali būti painūs, ypač pradedantiesiems. Yra tikrai nemažai dažymo ir sendinimo metodų, kurios galima išmokti, tačiau reikia žinoti, kurie iš jų turėtų būti taikomi konkrečiam modeliui ir kokia tvarka. Šiame straipsnyje bus bandoma atsakyti į šį klausimą.

 

 

Dažymo seka

 


Siūlome sekančią dažymo ir sendinimo seką pradedantiesiems modeliuotojams, kuri leis pasiekti gerą rezultatą daugumai modelių. Ne kiekvienas žingsnis yra reikalingas visiems dažymo objektams - iš tikrųjų tai būtų retas atvejis, kai vykdomi visi sekos žingsniai visiems modeliams. Priklausomai nuo gautų rezultatų, kartais gali būti būtina grįžti ir pakartoti tam tikrus veiksmus.

Verta pažymėti, kad palyginti neseniai buvo sukurtas naujas dažymo būdas - spalvų moduliacija. Iš esmės, tai bandymas nuspręsti, kur ir kaip pagrindinis šviesos šaltinis (saulė) yra susijęs su modeliui. Saulė paprastai yra aukštai danguje, todėl viršutiniai modelio paviršiai turėtų būti nudažyti šviesesniais atspalviais, nei šonuose, ar apačioje.
Spalvų moduliacijos būdai gali duoti įspūdingus rezultatus ir atgaivinti modelį netgi  dažant monotoniška spalva, pavyzdžiui, "olive drab". Tačiau apie šią dažymo techniką pakalbėsime vėliau, nes tai atskira ir plati tema.

Taigi pradedam:

 

1. Nuplaukite visas modelio dalis

 

Tai būtina, jei norite gauti gerą akriliniais dažais padengtą paviršių. Plauti rekia šiltu vandeniu. Galite įpilti šiek tiek "Fairy", kuris nuriebalins jūsų modelį. Puikiai padeda dantų šepetukas.

 

2. Gruntavimas

Gruntuotas paviršius geriau sukimba su akriliniais dažais, leidžia pasiekti vienodesnį modelio padengimą. Gruntuotas pavišius leidžia lengviau aptikti įvairius defektus. Defektus - įvairias skylutes, įbrėžimus užpildykyte plastiko glaistu ir nušlifuokite. Pataisytas vietas vėl nugruntuokite. Grunto spalva gali būti įvairi, priklausomai kokį modelį dažote.

 

3. Bazinė spalva

Naudokite aerografą. Nesistenkite nudažyti vienu sluoksniu, dažykite 2-3 plonais sluoksniais.

 

4. Wash'ai

 

 

Vertimas - wash (plauti) - "nuplovimas". Tai skieti aliejiniai, emaliniai ir akriliniai dažai. Naudojami smulkių detalių paryškinimui. Parinkite tamsesnę spalvą pagal modelį. Nepersistenkite, nes tai patamsina modelį.

 

Švelnaus plauko plonu teptuku emaliniais dažais padažykite datelių kraštus, įvairius plokštumų susijungimus. Dažai turi pakankamai skysti, kad galėtų laisvai nubėgti detalių grioveliais. Palaukite 30-60 min kol išdžius ir pusiau sausu teptuku vaitspiritu pataisykite išteptas vietas. Su akriliniai wash'ais dirbama kitaip, čia reikalingas greitis, nes išdžiuvę dažai sunkiai nusiplauna.

 

5. Lakavimas

 

Lakavimas apsaugo bazinę spalvą prieš dekalių klijavimą. Naudokite bet kurį akrilinį laką.

 

6. Dekalių klijavimas

 

Klijuojamą vietą surėkinkite švelniu teptuku, pačią dekalę panardinkite į šiltą vandenį 20-30 sek. Dekalę galite užstumti ant modelio sausu teptuku ir pataisyti poziciją. Patarimas naudoti Decal Sol arba kitus dekalių minkštiklius. Tuomet dekalės labai gerai "priglunda" prie paviršiaus - nesimato perėjimai. Išdžiuvus, patariama dekales lakuoti.

 

7. Chipping

 

Vienas svarbiausių sendinimo momentų. Lietuviško vertimo ekvivalento kaip ir nėra. Chipping'as pamėgdžioja įbrėžimus, nusidėvėjimus, sutrenkimus ir t.t. Patariame naudoti 50% raudonos ir 50% juodos spalvų mišinį. Niekada nepersistenkite su chipping'u. Pradėkite nuo mažesnių plotelių įvairiose vietose.

Šiame modelyje panaudotos kelios chiping'o spalvos, įmituojančios skirtingus nusidėvejimus - parūdijusias vietas, dažų nusilupimus, nubrozdinimus iki metalo. Chiping'o metodų yra įvairių, tačiau paprasčiausi yra, naudojant labai ploną teptuką arba plovimo kempinės gabaliuką. Kempinės gabaliuko kraštelį suvilgykite dažais ir šiek tiek nusausinkite, patapšnodami ant servetėles.

 

 

Stenkitės parinkti logiškas vietas chiping'ui, vietas, kurios nusidėvi labiausiai.

 

 

 

 

 

 

10. Drybrushing

 

 

Vertimas - sausas valymas. Ši sendinimo technika sena, paprasta ir duodanti gerus rezultatus. Ji leidžia pasiekti gera nusidėjimo efektą, kaip parodyta šiame pavyzdyje.

 

 

Sausu teptuku paimkite kiek dažų, geriausiai emalinių, ir labai gerai nusausinkite teptuką ant servetėlės. Tuomet švelniais judesiais po truputį bandykite dažyti tas modelio vietas, kurios nusidėvi labiausiai. Patariame nepersistegti, nes tai užgoš ankstesnius sendinimo etapus.

 

 

 

11. Pigmentai

 

 

Labai patartinas dalykas naudoti pigmentus. Visi modeliai yra veikiami aplinkos - dulkės. purvas ir t.t. Niekas taip gerai nesuteikia šio tikroviško efekto, kaip pigmentai. Modelis iškarto pagyvėja, tampa realistiškas.

Galite sausu teptuku užbarstyti pigmentą ant modelio ar švelniai piešti.

 

 

Čia dūmų spalvos pigmentais pagražintos duslintuvų vietos.

 

 

 

Apatinė tanko dalis gausiai apibarstoma įvairių spalvų pigmentais, kurie įmituoja purvą.

 

 

Vėliau šią vietą reikia atsargiai teptuku suvilgyti pigmentų fiksatoriumi. Išdžiuvus fiksatoriui, pigmentai nenukrenta.

 

 

Pigmentus galima dažyti. Tinka bet kokie dažai. Galite naudoti ir teptuką ir aerografą.

 

 

12. Streaking (nutekėjimai)

 

Streaking - purvo, dulkių, tepalo, rudžių nutekėjimo nuo įvairių detalių įmitacija.

 

 

Gana sudėtingas, tačiau būtinas etapas sendinant modelius. Pagrinde naudojami emaliniai dažai, rečiau aliejiniai. Dažus reikia praskiesti skiedikliu, tuomet nudažyti logiškas vietas - rūdijimo, tepalų ištekėjimo, purvo nutekėjimo vietas. Dažoma plonu teptuku siaura juostele nuo detalės žemyn. Palaukite 20-30 min. kol pradžius ir nusausintu plokščiu teptuku vaitspiritu švelniai iš vienos ir kitos pusės, pradėdami nuo detalės žemyn, suvilgykite padažymus. Dirbkite labai atsargiai. Procesą galima pakartoti kelis kartus, taip paryškindami stipresnėmis spalvomis.

 

 

13. Galutiniai padažymai

 

Galite naudoti įvairius dažus ir metodus, kurie jūsų nuomone reikalingi galutiniam pabaigimui.

 

 

Taigi šie pagrindiniai sendinimo etapai tikrai padės pradedančiajam modeliuotojui pradėti kurti savo šedevrus. Žinoma yra daug daugiau dažymo ir sendinimo metodų, tačiau apie juos detaliau bus parašyta kitame straipsnyje.

 

Sėkmės!

 

1 Komentaras (-ai)

:
2015/04/16, 17:47:20
Atsakyti

Komentuoti